Головні події та колекції першого UFW з початку повномасштабного вторгнення: день 3
Потужний стейтмент нашої модної індустрії
опубліковано: 4 вересня 2024
Продовжуємо огляд Тижня моди в Україні. Що чекало на гостей протягом третього дня? Розповідаємо про головні події Ukrainian Fashion Week SS25 та показуємо нові колекції українських брендів.
День 3
Andreas Moskin
Символічним стартом дня став показ бренду Andreas Moskin, натхнений естетикою бохо та українським поетичним кіно 60-70-х років, — фільмом «Білий птах з чорною ознакою» Івана Миколайчука та Юрія Іллєнка. Створюючи колекцію, дизайнери Андрій Моськін та Андреас Білоус зверталися до тем ностальгії за втраченим та недооціненим, зустрічі свого та чужинського.
Традиційно для себе бренд представляє нове бачення класичного чоловічого костюма, хоча цього разу увага зосереджена на чоловічих блузах та сорочках, що відсилають нас до естетики народного одягу. Центральними елементами декору стають звичні для стилю бохо китиці, бахрома, поторочені краї та мереживо. Разом з пасмами з екошкіри ці рухомі елементи додають образам динаміки та плавності.
Дизайнери поєднують сучасні силуети з традиційними національними орнаментами. Так, мінімалістична вишивка на сорочках додає образам асиметричності. Бренд переосмислює і традиційні аксесуари, надаючи їм модної форми: капелюх-канотьє зі вставками з екошкіри та унікальний наплічник додають силуетам гостроти й асиметричності.
Paskal
Paskal представив презентацію-перформанс у холі Мистецького арсеналу. Дикі, тендітні, унікальні. У новій колекції «XII» Юля Паскаль надихається квітами українського вінка та перетворює їх на виняткові сукні ручної роботи. Кожен виріб репрезентує певну квітку — ніжне створіння та потужний символ життя та переродження.
У фольклорі та давніх віруваннях рослини наділяли характерними силами та значеннями. Деревій уособлював незалежність і дужість, а волошка використовувалася у дівочих ритуалах, щоб прикликати кохання та щасливий шлюб. Квітка незабудка римується з дизайнами суконь, що точно запам’ятаються надовго.
Досліджуючи 12 квітів з вінка, Юля представляє поетичну, цілісну колекцію, що є поєднанням її власного бачення та давніх візуальних елементів української ДНК. «XII» — це ода квітам українських степів, Кримських гір та могутніх Карпат. Це відчуття сильного зв’язку зі своїм корінням, сили поколінь, природи та землі.
Nadya Dzyak
Бренд NADYA DZYAK представив нову колекцію SS’25 під назвою Chromatic, присвячену природним феноменам Півдня України. Основним джерелом натхнення для колекції стали рожеві озера та краєвиди Кінбурнської коси.
Сукні та костюми, в яких дизайнерка нашаровує ніжні відтінки сонячного лайма і мандарина та яскравої фуксії й аквамарину, відтворюють переплетення кольорів рожевих озер. Колекція представляє вже знакові для бренду прозорі сукні та блузи, зроблені з невагомих тканин у комбінації з фігурними плісированими елементами.
Прозорі невагомі матеріали є складовою ДНК бренду, а в новій колекції вони контрастують з обʼємними силуетами бомберів зі спортивної сітки і жакетами оверсайз. Шорти і брюки з низькою посадкою та короткі кроп-топи з вирізами відсилають нас до естетики нульових. Таким чином, романтичні елементи одягу поєднуються зі спортивними деталями.
Tamar Keburia
Український бренд TAMAR KEBURIA презентував колекцію SS25 під назвою Lucid Dreaming, яка досліджує межі між реальністю та ілюзією. Lucid Dreaming є метафорою багаторівневої взаємодії між нормальністю та сюрреалізмом у сучасному світі. У колекції використовуються виразні принти-ілюзії та складні техніки оригамі, щоб створити візуально захопливий наратив — щось, що перебуватиме поза межами звичного розуміння.
Колекція поділена на два взаємопов’язані тематичні блоки:
• Ефемерні ілюзії: прозорі багатошарові луки з невагомих тканин, таких як шовк, органза та шифон, створюють мрійливий та позаземний настрій. Принти-ілюзії на цих тканинах заграють з візуальним сприйняттям, віддзеркалюючи невловиму природу істини.
• Структурне оригамі: елементи плісе демонструють трансформаційну силу простоти. Ці образи символізують еволюцію досвіду, де звичайне стає незвичайним.
Gasanova
Бренд GASANOVA, відомий своєю сміливістю та відвертістю, презентує нову колекцію весна-літо — 2025, концепція якої суттєво відрізняється від звичного наративу. Колекція SS25 від GASANOVA відтворює атмосферу дитинства, де мильні бульбашки символізують радість та безтурботність. Водночас вона віддзеркалює сьогодення, яке диктує свої умови, але залишає місце для світла і надії.
Колірна гама колекції охоплює ніжні відтінки рожевого та блакитного, а також золотий, срібний, білий і чорний. Ці кольори підкреслюють глибину та багатогранність життя, нагадуючи про важливість краси у найрізноманітніших її проявах.
У матеріалах колекції використовуються шовк, прозорий шифон, штучна шкіра, паєтки та біфлекс. Усі вони об’єднуються для створення ефекту прозорості та переливу, який символізує неповторність кожної миті, як мильна бульбашка, що відбиває світло в усій своїй красі перед тим, як зникнути.
Bobkova
Мавка, героїня карпатської міфології, оспівана у творах Михайла Коцюбинського, Лесі Українки, Олександра Олеся та Івана Франка, є центральним образом колекції. Кольори, що відображають природний світ мавок, варіюються від молочних відтінків водоростей та річкової ряски до ніжно-блакитного та бірюзового, доповнені повсякденною класикою — білим та чорним. Фактури: струмливі сумішеві тканини із шовку, бавовни та полірованого льону, шовковий трикотаж, мокрий люрекс, сітка з бавовни та льону, а також декоративні елементи з перлів, мушель та каміння, що нагадують мерехтіння води під місячним світлом.
Вшанування природного світу відбувається не тільки на рівні образів, але й у практичних діях. BOBKOVA стабільно демонструє відданість принципам сталого виробництва. Текстильні фрагменти із шовку, мережива та льону використовуються для створення нових речей в техніці печворк, що мінімізує кількість відходів. У колекції багато деталей ручної роботи: вишивка камінням і перлинами прикрашає одяг, а взуття на низьких підборах сплетене зі шкіряних шнурів.
Колекція демонструє багато суконь, які є візитівкою бренду BOBKOVA. Серед них — «мавчині» довгі сукні з глибоким декольте на спині або асиметричними вирізами. Також представлені сукні-кімоно вільного крою, трикотажні та об’ємні сукні з деталями, що надають силуету струмливого ефекту.
Gaptuvalnya
Український бренд Gaptuvalnya, що зберігає та переосмислює українські етнічні мотиви, інтегруючи їх у сучасний контекст, презентував весільну колекцію «ВÍНО». Новий дроп віддає шану багатій культурній спадщині України, водночас оспівуючи такі поняття, як кохання та шлюб.
Колекція передає суть українських звичаїв, використовуючи низку деталей, що притаманні традиційному народному костюму: каламайковий пояс, восковиці для вінка і ґуґлю — пальто нареченої. Колекція складається із шести позицій — це п’ять варіантів суконь у різній довжині та брючний костюм. Весь одяг прикрашений білою вишивкою по білому полотну, що підкреслює сучасний характер дизайну.
Назва «ВÍНО» походить від давньої української традиції дарування приданого. Звичай приданого символізує процвітання, взаємоповагу та незалежне фінансове становище жінки в сім’ї. Етнобренд Gaptuvalnya прагне зробити етнічні елементи якомога популярнішими у весільних образах.