10 культових модних моментів у історії «Оскара»

Вбрання, які обговорювали всі


ФОТО: Gettyimages

опубліковано: 28 лютого 2025

Реклама

Коли мова заходить про «Оскар», ідеться не лише кіно, а й про моду, яка творить історію. Червоний хідник — це своєрідна сцена, де зірки не просто демонструють свої образи, а й диктують тренди, шокують, надихають і навіть викликають скандали. Ми зібрали культові модні моменти в історії церемонії, які назавжди змінили моду та залишилися у пам’яті не одного покоління.

Одрі Гепберн у Givenchy (1954)

Її елегантна біла сукня з мереживом, створена Юбером де Живанші, стала квінтесенцією вишуканості. Одрі виглядала як справжня принцеса, і це був початок її багаторічної дружби з брендом Givenchy.

Грейс Келлі в Edith Head (1955)

На церемонії «Оскар» 1955 року Грейс Келлі з’явилася у вишуканому образі від Edith Head. Сукня ніжного блакитно-зеленого відтінку мала лаконічний, але бездоганний крій: злегка приталений силует, делікатні бретелі та довгий шлейф. Доповнили ансамбль високі рукавички, акуратно зібране волосся та мінімалістичні прикраси, які підкреслювали природну красу Келлі. Цей вихід не лише закріпив її статус ікони стилю, а й визначив золотий стандарт червоних хідників — елегантність, що не потребує додаткових деталей.

Шер у Bob Mackie (1986)

На церемонії «Оскар» 1986 року Шер з’явилася, мабуть, у найскандальнішому образі в історії премії. Це було вбрання від легендарного Боба Макі: чорний напівпрозорий топ, розшитий бісером, що ледь прикривав тіло, обтисла спідниця з низькою талією й ефектний головний убір з величезним віялом з пір’я.

Цей образ ніби кидав виклик дрес-коду церемонії та був відповіддю Шер на відсутність номінації від кіноакадеміків, які не сприймали її серйозно як акторку. Вона сама пояснила, що хотіла нагадати всім, як має виглядати кінозірка. І їй це вдалося — образ миттєво став культовим і досі залишається одним з найзухваліших в історії «Оскара».

Ніколь Кідман у Dior by John Galliano (1997)

Культові сукні стають такими завдяки здатності викликати сильні емоції та залишати незабутнє враження. Одним з найяскравіших прикладів є вишукана сукня від Джона Гальяно, яку Ніколь Кідман обрала для церемонії «Оскар» у 1997 році. На той час Джон Гальяно лише рік обіймав посаду креативного директора модного дому Dior. Йому було важливо заявити про себе, і співпраця з Ніколь Кідман стала ідеальною нагодою. Акторка погодилася одягнути сукню з його нової кутюрної колекції на церемонію «Оскар», що обійшлося дизайнеру у два мільйони доларів.

Сукня насиченого гірчичного відтінку стала революційним вибором для того часу, коли більшість зірок віддавали перевагу традиційним кольорам та стриманому дизайну. Однак не всі оцінили сміливість образу: скандальна Джоан Ріверз заявила, що її нудить від цього кольору. Попри це, дебют Гальяно на червоній доріжці досягнув бажаного ефекту та однозначно увійшов в історію «Оскара».

Гвінет Пелтроу в Ralph Lauren (1999)

Мабуть, наймиліша сукня за всю історію «Оскара», яка створила для Гвінет, що отримувала нагороду в номінації «Найкраща жіноча роль» за роботу у фільмі «Закоханий Шекспір», образ справжньої романтичної принцеси й моментально повернула в моду рожевий колір. Цей look став настільки особливим для акторки, що у 2023 році вона відтворила його в одному з кампейнів свого lifestyle-бренду Goop.

Джулія Робертс у Valentino (2001)

Чорна сукня, елегантно обрамлена білою смужкою, що створювала Y-подібний акцент на грудях, та витончений тюлевий шлейф із білими смужками, що спускалися вниз, створювали образ, сповнений класичної елегантності. Цей вінтажний дизайн 1992 року, натхнений голлівудським стилем 50-х, підкорив модних критиків і зробив сукню однією з найзнаковіших в історії червоних хідників усіх часів.

Б’єрк у Marjan Pejoski (2001)

На «Оскарі» 2001 року Б’єрк шокувала публіку своїм легендарним «лебединим» вбранням від македонського дизайнера Мар’яна Пейоскі. Це була сукня у формі білого лебедя, що «обіймав» співачку своєю вигнутою шиєю, а його голова із чорним дзьобом спочивала на її плечі. Щоб зробити шоу ще яскравішим, Б’єрк обіграла образ до деталей — під час виходу на червону доріжку вона вдавала, ніби відкладає «яйця». Таке ексцентричне рішення викликало шквал критики: модні оглядачі висміювали наряд і називали його «найдивнішим в історії “Оскара”».

Геллі Беррі в Elie Saab (2002)

Участь Геллі Беррі в «Оскарі» 2002 року була незабутньою з багатьох причин. Насамперед вона стала першою темношкірою жінкою, яка отримала нагороду в номінації «Найкраща жіноча роль» за роботу у фільмі «Бал монстрів». Та окрім історичної перемоги, усім запам’ятався також її образ, у якому поєдналися ніжність та зухвалість: її напівпрозора сукня стала культовою і прославила дизайнера Елі Сааба.

Анджеліна Джолі в Atelier Versace (2012)

Це був 2012 рік, і на 84-ту церемонію вручення премії «Оскар» актриса прийшла в чорній оксамитовій сукні без бретелей від Atelier Versace. Але це була не звичайна сукня: вона мала зухвалий розріз на стегні — такий високий, що майстерно відкривав майже всю праву ногу Джолі, яка впевнено позувала перед камерами. Її погляд і поза стали мемом — Angie’s right leg, і цей момент назавжди залишиться в історії моди!

Наталі Портман у Dior Haute Couture (2020)

Образ, який можна по праву вважати одним з найгучніших модних висловлювань в історії церемонії «Оскар». На червоній доріжці кінотеатру «Долбі» акторка з’явилася в елегантній сукні Dior Haute Couture, поверх якої накинула кейп, по краю якого були вишиті імена жінок-режисерів, яких тогоріч не номінували на премію, хоча могли. Таким чином Портман натякнула на гендерну дискримінацію в Голлівуді.

Схожі статті
Реклама
Люди
ПОПУЛЯРНІ