Як коректно звертатися до небінарних людей

Екологічне спілкування з людьми всіх гендерів


АВТОР: Анастасія Леонова

ФОТО: Instagram: @nemothings

опубліковано: 16 травня 2024

Не всі люди визначають себе як таких, що належать до бінарної системи: багато осіб не вважають себе носіями виключно жіночої або чоловічої ідентичності. До спектра небінарної гендерної ідентичності належать різноманітні гендери, серед них — гендерфлюїди, бігендери та інші. 

У розмові з небінарною людиною може постати питання, як краще звертатися до неї або говорити про неї. Найбільш надійний і простий спосіб — прямо запитати: «Який займенник ти використовуєш? Яке звертання для тебе комфортніше?». Це дозволяє уникнути розмірковувань, помилок і незручностей. І таке запитання цілком встає в ряд звичних — про ім’я та рід діяльності людини, якими ми обмінюємося під час знайомства. 

Зазвичай небінарні люди обирають гендерно-нейтральний займенник «вони/їх» за аналогією із «they/them» в англійській мові. Проте це також залишається питанням індивідуальних уподобань, і дехто може послуговуватися декількома формами. А в Instagram є спеціальне поле, яке можна заповнити і вказати бажаний для використання стосовно себе займенник. Займенник «воно» зазвичай має негативну конотацію і сприймається як такий, що знеособлює і є недоречним тоді, коли йдеться про людину, а не про неживий предмет. 

Займенники «вони/їх», вжиті в такому значенні, є одниною, а не множиною, адже ми говоримо про одну особу. Тому, звертаючись до небінарної людини, правильно буде сказати: «Ти зробиш», «Ти прийдеш». Змінюється гендерне закінчення, наприклад: «Я намалювали», «Ти намалювали», «Вони намалювали». 

Головне — це бажання йти назустріч і створювати середовище комфортного й екологічного спілкування. Питання, що може здаватися складним і незвичним, легко розв’язується, якщо обговорити з людиною те, яка форма звертання є для неї прийнятною. Там, де ми можемо проявляти повагу й емпатію, зберігати власні особисті кордони й не порушувати кордони інших, завжди варто це робити. 

Схожі статті
Реклама
cosmopolitan banner
ПОПУЛЯРНІ