Як серіал «Секс і місто» зробив популярним коктейль «Космополітен»

Легенда у світі коктейлів


АВТОР: Анастасія Якубишин

опубліковано: 23 липня 2024

Реклама

Понад 25 років тому, 6 червня 1998 року, відбулася прем’єра серіалу «Секс і місто». Серіал тривав 6 сезонів і познайомив нас із Керрі, Шарлоттою, Самантою та Мірандою, дизайнерським взуттям, жіночою дружбою, розбитим серцем і справжнім коханням, побаченнями та Нью-Йорком. Однак найбільшим символом серіалу, безперечно, став коктейль «Космополітен».

Що таке «Космополітен»?

«Космополітен», або, неофіційно, «Космо», — це коктейль, виготовлений з горілки, куантро, журавлинного соку та соку лайма. «Космополітен» входить до сімейства коктейлів Gimlet. Хоча точне місце й час виникнення коктейлю достеменно невідомі, часто його вважають символом нью-йоркського коктейльного світу, а більшість джерел спільно визнають, що вперше він набув популярності завдяки роботі бармена Тобі Чечині (Toby Cecchini) в барі Odeon у Нью-Йорку. Коктейль став модним серед відвідувачів ресторану, серед яких були такі відомі особистості, як Мадонна, Енді Воргол та інші.

Однак слава «Космополітену» почала зростати лише з появою на екранах телевізорів найвідоміших героїнь серіалу «Секс і місто». Уперше «Космо» з’являється в серіалі у другому епізоді другого сезону під назвою «Жахлива правда». Це був тихий непомітний дебют, тому, мабуть, більшість глядачів згадає появу напою вже у сьомому епізоді під назвою «Танець курки».

«Ще один “Космополітен”, будь ласка», — каже Саманта бармену.

And just like that*, трапилося народження зірки.

Чи завдячує коктейль своїм успіхом серіалу?

Коктейль «Космополітен» відігравав значну роль у створенні образу молодої, освіченої, незалежної та модної жінки, що був характерний для головних героїнь серіалу. Між іншим, сама Сара Джессіка Паркер, зірка серіалу, відома роллю Керрі, зізнається, що була одна річ, яка суттєво відрізняла її від телевізійного альтер его: нелюбов до «Космо».

«Ті “Космо”, які ми пили на знімальному майданчику, були далеко не найкращі. По-перше, наші були не справжні, вони складалися із журавлинного соку і води. Я ніколи не пила “Космополітени” — я вважала їх жахливими», — розповіла акторка в епізоді подкасту Table for Two With Bruce Bozzi.

Акторка поділилася, що справжні «Космо» вона спробувала і змогла оцінити набагато пізніше.

«Одного дня хтось прислав мені “Космополітен”, і він був непрозорий, блідо-рожевий, з ледь помітним м’якушем чогось цитрусового, дуже холодний, і я подумала: “О, ось це справжній “Космополітен”. Тепер я все зрозуміла”», — сказала вона.

Успіх серіалу привів до того, що коктейль «Космополітен» став символом стильного та сучасного життя, а його замовлення в барах — певного роду «маркером» елітності та культурного статусу, а також можливістю наблизитися до стилю життя головних героїнь серіалу. Тут важливо пам’ятати, що ще наприкінці 90-х років уявлення про успішних вільних жінок за тридцять, які бігають містом, попивають коктейлі та роблять усе що заманеться, було революційним, а такий спосіб життя — часто недосяжним і дуже бажаним.

Однак із часом цей модний напій настільки заполонив собою все навколо, що в певний момент попивання «Космо» стало вважатися ледь не моветоном. Усе надто популярне має властивість швидко набридати споживачу. Така ж доля спіткала і коктейль «Космо». У 2010-х мода на коктейльні напої змінювалася. Після піку популярності «Космополітену» на початку 2000-х років смаки споживачів почали розширюватися, а в центрі уваги опинилися й інші коктейлі.

Що з «Космо» зараз?

Та «Космо» не був би «Космо», якби він не знайшов шлях назад у замовлення вже молодших споживачів. Хоч серіал «Секс і місто» ніколи не втрачав своєї культовості, та однозначно переживає другу хвилю популярності в останні роки, зі зміною поколінь та залученням нової цільової аудиторії. «Космо» також отримав друге дихання, ставши символом ностальгії та добродушної іронії (у тому числі над собою).

Можливо, «Космополітен» уже ніколи не буде таким відповідним духу часу, як наприкінці 80-х, чи таким популярним, як у кінці 90-х. Сьогодні, коли ти заходиш у бар і замовляєш «Космо», ти говориш світові, що добре знаєш стереотипи, пов’язані з вибраним тобою напоєм, і тобі просто байдуже. Так, ти любиш Керрі, Шарлотту, Міранду і Саманту, і так, тобі справді смакує «Космо».

*And just like that (у перекладі з англ. — «І просто так») — культова фраза із серіалу, якою Керрі розпочинала підбивати підсумки наприкінці серій. Таку ж назву отримав сиквел серіалу «Секс і місто», що вийшов у 2021 році.

Схожі статті
Реклама
Стиль життя
ПОПУЛЯРНІ