Пишаймося: українські дизайнери підкорили міжнародні виставки

LIFESTYLE / Культура
Cosmo

Кілька днів тому в Парижі стартували дві масштабні виставки дизайну — Салон меблів та декору Maison et Objet і тиждень дизайну Paris Design Week.

На думку організаторів виставки промислового дизайну Wanted Desing в Нью-Йорку — Odile Hainaut і Clair Pijoulat, в українського дизайну вже досить хороша репутація: «Ми кілька років спостерігаємо за українськими проектами. Судячи з того, що презентується в Парижі, український дизайн йде своїм індивідуальним шляхом, — часто у виробництві предметів зберігається частина ручної праці і використання натуральних матеріалів, що кілька років тому стало новим світовим трендом, невеликі мануфактури виробляють дійсно якісні та актуальні дизайнерські предмети. Саме тому ми віримо в перспективи і прогнозуємо підвищення інтересу до українського дизайну не тільки на європейському ринку, а й на американському».

- Я дуже задоволений, що майже всі лідери моєї селекції сьогодні представлені на стенді. Зовсім скоро в Марселі відкриється моя галерея дизайну і мистецтва, буду радий показати там й кілька робіт від українських дизайнерів, — коментує проект Джо Яна, відомий французький блогер і галерист, який брав участь у відборі учасників Салону в складі міжнародного журі.

В цьому році молодий український дизайн розмістився в окремій паризькій галереї. Концепція українського проекту молодого дизайну «Біла сфера», побачити який можна на головній події Паризького тижня дизайну Le Off. Paris Design Week 2019, в галереї в богемному районі Маре, демонструє Україну, як непізнану територію, де постійно народжується щось нове. Це не тільки територія і географія, але перш за все — свідомість, творчість і культура сучасних молодих українських креаторів, які експериментують з формами і балансують між смислами, образами і функціональністю предметів. Дизайнери з різних куточків України складають новий креативний атлас для Європи — від українського бароко до футуристичного мінімалізму.

Інна Зіміна дебютувала на Тижні дизайну з багатофункціональним столиком для макіяжу Sofi. Елегантний, як плаття від кутюр, цей об'єкт має таку ж силою тяжіння. Вбудовані акустичні колонки і безліч дзеркал перетворюють процес догляду та макіяжу в справжній ритуал краси. Столик став одним з безперечних фаворитів виставки, а дизайнерка отримала пропозицію співпраці від всесвітньо відомого французького бренду.

Давид Бережняк презентував колекцію модульних меблів «Miracle de la vie». Магія легкого комбінування предметів колекції та кольорова гамма занурює в світ «рожевих» дитячих фантазій і мрій, коли все можливо і коли в творчості немає обмежень.

Люстра Михайла Саморіза показує сучасний естетичний потенціал традиційного гуцульського ремесла — різьблення по дереву. Об'єкт дизайну став синтезом традиційного і сучасного світогляду, поєднуючи в собі дизайн і функціональність з глибокою філософією форми, і «мереживним» різьбленим традиційним орнаментом. 

Керамістка Діана Кулик в серії кераміки «Натуральна Революція» в утилітарних предметах втілила роздуми про свободу і про процеси, іноді революційних, які необхідно здійснити, щоб нею володіти.

Артем Куниця показує серію арт-світильників. Вибираючи між функцією і красою форми дизайнер вибирає красу. Використовуючи благородні матеріали (мідь і онікс), він поєднує їх в базових геометричних елементах, створюючи тривимірні ефектні декоративні об'єкти.

Валерія Варі пропонує набір для ванної кімнати та SPA-Aroma Bloom. Фаянсовий сет перетворює рутинний процес вмивання в СПА-процедуру, а звичайну мильницю в елемент доступною розкоші.

Юрій Цегла привіз до Парижа складаний шезлонг-гамак Kolyhva. Цей предмет став втіленням його філософських пошуків гармонії з навколишнім середовищем і формуванням світогляду. «Мені відкривалися знання — забуті знання Всесвіту. Чи пам'ятаєте ви перші дев'ять місяців свого життя, так-так, ще до вашої появи на світло? Коліхва допомогла мені їх згадати/ », — каже Юрій про предмет.

Другий стенд на міжнародному Салоні «Maison et Objet» — це вже новий щабель розвитку індустрії, коли дизайнерські ідеї стають серійними продуктами, готовими до експорту. Національний стенд традиційно представляє п'ятірку молодих брендів, об'єднаних спільним проектом Ukranian Design Brands.

Студія меблів Donna з Дніпра з двома колекціями об'єктів, реалізованих у співпраці з українськими дизайнерськими студіями: decorkuznetsov Валерія Кузнєцова та архітектурно-дизайнерської майстерні Наталії Філоненко.

Серія декоративних інтер’єрних панелей Borboleta від Валерія Кузнєцова, володаря багатьох престижних нагород у сфері дизайну, який залишився вірним собі і спроектував яскравий утилітарний предмет, який одночасно є об'єктом авангардного мистецтва. М'які модульні пуфи Konyky (дизайнер Наталія Філоненко) були розроблені для комунікаційного простору однієї креативної компанії, де "доброзичливість" дизайну пуфів дозволила кардинально змінити формат спілкування, зробивши його більш невимушеним і креативним. 

Артем Колюка (дизайнер і співзасновник студії Next Level Lighting), після постійного пошуку нових рішень і свіжих ідей в різних сферах — моді, графічному дизайні, дизайні інтер'єру, він в кінці знайшов себе в конструюванні освітлювальних приладів. Черпаючи натхнення в природі речей, космосу і світі елементарних часток, Артем Колюка представляє свою колекцію світильників серії «Interstellar». До речі, Артем уже другий рік успішно експортує світильники в Європу і США.

Меблевий бренд Zegen з Черкас у співпраці з блискучими українськими дизайнерами, володарями численних світових професійних нагород, Павлом Вєтровим і Андрієм Могилою представляє два приголомшливих письмових столу в концепції Home Office. Два предмета немов намагаються перевершити один одного в боротьбі за "ідеальний сучасний письмовий стіл". Таке регулярне масштабне представництво України стало можливим завдяки підтримці Європейського банку реконструкції і розвитку.

Рейтинг / 0
4 5 5